Stawigudiada 2019

Zapraszamy na XVI Festyn Gminny St…

Zakończenie sezonu 2018/2019 w klub…

W dniu dzisiejszym (13.06.2019) w …

Z Szyman polecimy do Kolonii

RYANAIR - linia lotnicza numer jed…

9. Bieg Fabrykanta – ponad 1100 zaw…

Po raz dziewiąty biegacze z Polski…

Twierdza Muzyczna! Pierwszy koncert…

W najbliższy piątek, 14 czerwca 20…

«
»

Olsztyn: „Mały człowiek w wielkim świecie – wiem, rozumiem, szanuję”

Projekt edukacji międzykulturowej „Mały człowiek w wielkim świecie –
wiem, rozumiem, szanuję” był skierowany do dzieci, nauczycieli oraz rodziców z olsztyńskich przedszkoli. W jego realizacji wzięły udziałPrzedszkola Miejskie nr 12, 20, 24, 36, 37, 38 i 39.


Główne cele projektu to:

  • osłabienie stereotypów i uprzedzeń prowadzących do dyskryminacji,
  • kształtowanie postawy szacunku dla polskiego dziedzictwa kulturowego,
  • poszerzanie wiedzy o kulturze własnego regionu i jej związkach z kulturą narodową,
  • zapoznanie z kulturą innych narodów,
  • promowanie wychowania w duchu szacunku dla odmienności,
  • wprowadzenie dzieci w świat wartości uniwersalnych, takich jak dobro, przyjaźń, równość, bohaterstwo,
  • kształtowanie poczucia własnej wartości,
  • budzenie zaciekawienia otaczającym światem.osłabienie stereotypów i uprzedzeń prowadzących do dyskryminacji.

W trakcie realizacji projektu podjęto wiele ciekawych inicjatyw i aktywności, które miały na celu realizację powyższych zadań. Przedszkolaki poznawały najbliższy sobie region, jego kulturę, tradycję, tańce, a także kulinarne specjały. Zapraszano lokalnych twórców, aby promować ich działalność. Dzieci poznawały także kultury odmienny, niekiedy z odległych państw, wśród których pojawiły się Ukraina, Francja, Włochy, Indie czy Madagaskar. 


Podczas realizacji projektu nauczycielki starały się zainteresować swoich podopiecznych przedstawianymi treściami, proponując im różnorodne aktywności. Odbył się Koncert Piosenki Obcojęzycznej, dzięki któremu przedszkolaki mogły usłyszeć piosenki w różnych językach np. ukraińskim, angielskim, francuskim czy hiszpańskim. Miał miejsce kulinarny pojedynek Masterchef – podczas którego dzieci przygotowywały smakołyki z różnych zakątków świata. Nie zabrakło również prezentacji tańców podczas uroczystości Tanecznej Podróży przez Świat. 


To tylko niektóre z aktywności, które miały miejsce w ostatnich miesiącach. Działania były skierowane nie tylko do dzieci, ale także do środowiska lokalnego czy rodziców, którzy okazywali swoje zaangażowanie i chętnie współdziałali z nauczycielkami.


Uroczysta inauguracja projektu, która odbyła się 6 czerwca 2019 r. była zakończeniem i podsumowaniem działań. Podczas spotkania każde przedszkole zaprezentowało swój układ taneczny, a uczestnicy projektu mogli wymienić się spostrzeżeniami, pochwalić osiągnięciami. 

                     Anna Owczarek

Foto: mat. przesłane przez organizatora