Mama wie lepiej: Spacer w markecie …

Niektóre mamy, chcąc odreagować tyg…

Let it snow, let it glow - najpiękn…

Za oknem coraz mroźniej, więc to na…

Nabór do Terytorialnej Służby Wojsk…

Wojska Obrony Terytorialnej jako pi…

Poznań, Bydgoszcz i Szczecin zakońc…

Blisko 3500 zawodników, w tym 2500 …

Mikołajkowy Bieg Na 6 Łap w Puławac…

Mikołajki to wyjątkowy czas, każdy …

«
»

Odwaga ratuje życie! 15-lecie RPD

Uniwersytet Nowoczesnego Obywatela i Przyjaciele zapraszają 25 listopada o 9.30 do Parku Jakubowo na Arystotelesowski rajd edukacyjny  z okazji 15-LECIA RZECZNIKA PRAW DZIECKA pt  ODWGA RATUJE ŻYCIE!

 

http://brpd.gov.pl/aktualnosci/odwaga-ratuje-zycie-nowa-kampania-spoleczna-rzecznika-praw-dziecka

oraz zgodnie z wolą Ministra Marka MICHALAKA, Rzecznika Praw Dziecka

„BICIE, CZAS Z TYM SKOŃCZYĆ!”

 

Bądż odważny ,chroń kolegów przed głupimi pomysłami, reaguj na wszelkie przejawy zachowań niezgodnych z prawem ,nie bądż obojętny!

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej ,nasze najwyższe prawo (Art 8),na każdego obywatela Polski nakłada obowiązek przestrzegania prawa Rzeczypospolitej Polskiej (Art 82).Dotyczy to również małych obywateli-dzieci ,które zgodnie z mądrą myślą Janusza KORCZAKA ,że „nie ma dzieci-są ludzie” ,też mają obowiązek przestrzegania prawa

http://2012korczak.pl/node/75

Co robić gdy kolega ma głupie pomysły?Rzecznik Praw Dziecka zachęca do odważnej postawy-do konstruktywnej reakcji ponieważ obojętność często kończy się tragicznie i to prędzej czy póżniej.Statystyki policyjne są tu jednoznaczne.Terroryści z Paryża ,ludzie którzy podłożyli bombę w rosyjskim samolocie , gangsterzy ,handlarze narkotyków i dopalaczy kiedyś byli dziećmi.Dlaczego wyrośli na złych ludzi?

Kampania RPD „Odwaga ratuje życie; bądż odważny ,ratuj kolegów przed głupimi pomysłami „, jest niezwykle ważna ponieważ skuteczność socjalizacji i internalizacji postaw czlowieka zależy m.in. od jak najwcześniejszego jej rozpoczęcia .Zgodnie z przysłowiem ,że „czego jaś się nauczy ,to Jan będzie umiał”.

Czy uczenie dzieci ich praw powoduje ,że stają się egoistami? Nie !Przykładem są programy edukacyjne UNO . W ocenie Ministra Marka MICHALAKA „Działania podejmowane przez Uniwersytet Nowoczesnego Obywatela przyczyniają się do poznania przez dzieci ich praw, co pozwala im głośno upominać się o ich przestrzeganie.Dzięki Państwa inicjatywom młodzi ludzie uczą się AKCEPTACJI dla przywilejów innych osób i kształtują w sobie SZACUNEK I TOLERANCJĘ ,dowiadują się że ich prawa nie stoją w sprzeczności z prawami innych” (podkreślenia Z.M).Tak więc szacunek ,którego oczekuję nie pozostaje w sprzeczności z prawami innych (Art 31 Konstytucji).

Program edukacyjny Uniwersytetu Nowoczesnego Obywatela składa się kilku niezwykle ważnych społecznie kampanii edukacyjnych:

– Rzecznika Praw Dziecka

http://wo24.pl/rzecznik-praw-dziecka-radzi/

 

-Narodowego Banku Polskiego

„Akademia Obrotu Bezgotówkowego”

„Nie daj się nabrać-sprawdż zanim podpiszesz!”

„Oszczędzanie się opłaca”

„Euro, jedna waluta dla jednej Europy”

http://wo24.pl/euro-jedna-waluta-dla-jednej-europy/

 

-Polikliniki MSW w Olsztynie i Wydziału Nauk Medycznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego

www.kodekswalkizrakiem.pl  

 

Pragnę zabrać głos w sprawie Gimnazjów.Moim zdaniem młodzi ludzie chodzący do Gimnazjum nie są już dziećmi i powinni być traktowani już jak młodzież a nie dzieci.Moje doświadczenia z współpracy z Gimnazjum Nr 11 w Olsztynie dowodzą ,że młodzież gimnazjalną należy traktować tak jak młodzież licealną!Degradowanie ich do roli dzieci uważam zabłędne.Narodowy Bank Polski też traktuje młodzież gimnazjalną jako poważnego partnera, czego przykładem jest program 27 listopada ,na który NBP zaprosił młodzież z Gimnazjum Nr 7 I Nr 13.

Moim zdaniem tzw. podstawa programowa jest średniowieczna.Jest w niej mnustwo tematów zupełnie nieprzydatnych (np religia) a brakuje tych ,które są niezbędne do właściwego przygotowania ich do samodzielnego życia, jak logika, etyka, prediębiorczość, prakseologia.

 http://olsztynpress.pl/news/1364/uno-w-strefie-euro

Ten ,jeden z wielu programów dowodzi celowości istnienia Gimnazjów.

 

więcej informacji na www.unoolsztyn.pl.tl

 

Zbigniew Majchrzak

Tagi