Powiat braniewski. Turystycznie i s…

Zarząd Powiatu Braniewskiego wybrał…

5. Urodziny ,,Biegu na 6 Łap"

25 lutego 2018 roku zapraszamy do S…

Rzeka Łyna w Rezerwat Przyrody Las …

Rezerwat przyrody Las Warmiński im.…

Diverse NIGHT of the JUMPs: motocyk…

Mistrzostwa Świata we Freestyle Mot…

Nocny Kochanek w Słowianinie 03.03.…

Fani Nocnego Kochanka deklarują, że…

«
»

Akcja Mammograficzna w Olsztynie

9 grudnia 2017 roku w Poliklinice odbyła się kolejna akcja edukacyjna skierowana do kobiet.Misją olsztyńskiej Polikliniki MSWiA jest TROSKA O NASZE ZDROWIE, a  „AKCJA MAMMOGRAFICZNA”, jest niezwykle ważną i cenną formą i troską o nasze zdrowie. My powinniśmy z niej skorzystać! Głównym elementem programu były badania i konsultacje medyczne dla pań.

 

Tradycyjnie, były również bloki edukacyjne przygotowane przez Przyjaciół Polikliniki:

W  punkcie informacyjnym NARODOWEGO BANKU POLSKIEGO, prowadzonym przez Annę KARPIAK-OLSZEWSKĄ można było otrzymać ulotki prezentujące zabezpieczenia polskich banknotów oraz wydawnictwa dla seniorów dotyczące bezpieczeństwa finansów osobistych. Pracownicy olsztyńskiego oddziału NBP odpowiadali na liczne pytania, m.in. dotyczące zabezpieczeń nowego banknotu 50

 

 

http://www.nbp.pl/
http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/euro/euro.html
https://www.nbportal.pl/
http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/cie/home.html
https://www.nbportal.pl/wiedza/artykuly/na-poczatek/poznaj-nbp
https://www.nbportal.pl/edukacja-w-nbp

Jadwiga URBAŃSKA, Rzecznik Konsumentów uczestnikom spotkania przedstawiła podstawowe prawa konsumentów związane z zakupem towarów.
Omówiono warunki reklamacji z rękojmi i gwarancji. Zakres ochrony
interesu konsumenta przy reklamacji z rękojmi  i gwarancji.
Prawo konsumentów do odstąpienia od umowy zakupu towarów w sklepach
stacjonarnych i internetowych.
Przedstawiono praktyczne porady do wykorzystania w relacjach konsument
sprzedawca które mogą być pomocne w skutecznym dochodzeniu swoich praw.

Jakub WAŚ z Centrum Postaw Ciała Prof. Dariusza CZAPROWSKIEGO, przy Olsztyńskiej Szkole Wyższej udzielił praktycznych rad jak zadbać o kręgosłup swój i swoich bliskich, szczególnie dzieci ,gdyż wczesne rozpoznanie wady postawy może pomóc w nieinwazyjnym przywróceniu prawidłowej postawy

Zbigniew MAJCHRZAK z Uniwersytetu Nowoczesnego Obywatela, przedstawił sposoby manipulacji w oparciu o materiał opracowany przez Prof. Halinę ROMANOWSKĄ-ŁAKOMY:

„Najgorzej jest być nieświadomy manipulacji dokonanej na nas , szczególnie gdy jest się  b. młodym. Wiadomo, że manipulacja bazuje na kłamstwie i potrzebie oddziaływania i kierowania innymi pod ich niewiedzę i nieświadomość.

– Manipulujemy kimś kiedy ten ktoś nie wie nic o tym, czyli nie domyśla się, że chce ktoś nim manipuluje.  –  Manipulując kimś kierujemy go w tę stronę  jaką  chcemy, podczas gdy manipulowany jest przekonany, że to on wybrał kierunek.

– Manipulowany człowiek nie domyślał się, że jest poddany manipulacji .

– Ale kiedy się manipulowana osoba odkrywa to, że jest manipulowana, to wtedy  powinna natychmiast zrewidować swoją postawę i jak najszybciej nie pozwolić  na to.

– Antidotum na to jest własna stanowcza postawa komunikująca swój  pogląd, przekonania i motywy. Dlatego musimy siebie prezentować jako osoby,  które wiedzą czego chcą, albo rozważają we własnym sumieniu co  są w stanie  zrobić itp.

-Nie zawsze mamy gotowy plan i najlepiej mieć plan A i plan B , ale plan powinien być naszym planem-projektem. Nie powinniśmy przekraczać  naszych zasad etycznych, norm i najwyższych wartości w toku tworzenia  projektu.

– Z dziećmi jest trudniej, ale należy je przygotowywać do uświadamiania sobie  tego , co  jest złem , a co dobrem, jeszcze zanim dokonają wyborów życiowych  i zanim się określą i wyznaczą swoje cele życiowe. One potrafią bardzo wyczuwać dobro i zło, a my możemy tylko czuwać nad tym.

-Można robić takie  psychodramy, gdzie dzieci dokonują wyborów. Bardzo ważną rzeczą jest, aby  dziecko wiedziało , że dobra należy bronić, a nie ustępować.

– Ćwiczy się w  ten sposób jednocześnie asertywność ich. Dzieci powinny wiedzieć, że są  takie wartości, z których nigdy nie możemy rezygnować i które wyznaczają  nasze postępowanie.

-A dobre ćwiczenia mogę pokazać dzieciom, ze same  potrafią odnaleźć te wartości. A my powinniśmy je nauczyć obrony wartości.

-Dziecko nie powinno uczyć się na pamięć zasad etyki jaką im proponują  starsi, tylko sprawdzać jak czują to wszystko w swoim sercu, w swoim  wnętrzu.

– Dzieci powinny  być uczone refleksji, ona bowiem prowadzi do  człowieczeństwa.  Wejście na ścieżkę refleksji wymaga nauczenie dziecka  umiejętności  d y s t a n s o w a n i a   pewnych negatywnych  sytuacji ,  następnie p r z e k r a c z a n i a  ich  i wreszcie w etapie trzecim p r z  e k s z t a ł c a n i a   w nowe zdrowe sytuacje.

-Wymaga to wiele trudu i  mądrości i tu jest wskazana obecność opiekuna, nauczyciela, rodzica,  najważniejszym jest tu moment obudzenia w młodej osobie jej s a m o ś w i a – d o m o ś c i, która rozwija samokrytycyzm. Samoświadomość jest stanem  zdawania sobie sprawy z tego jak postępujemy,  czy jesteśmy sobą, czy  poddajemy się manipulacji.

– To długi etap rozwoju , ale skuteczny. Samoświadomość jest nauczycielem  człowieka.

– Można tego wszystkiego uczyć w czasie ćwiczeń, psychodramy i dialogu.”

 

inf. prasowa

Tagi